Rss Feed
Tweeter button
Facebook button
Technorati button
Reddit button
Myspace button
Linkedin button
Webonews button
Delicious button
Digg button
Flickr button
Stumbleupon button
Newsvine button
Youtube button
 

ჯოჰარის ფანჯარა (Johari Window) და ადამიანური კომუნიკაცია

Filed Under (ფსიქოლოგია) by on 28-01-2010

Tagged Under : , ,

ფანჯარა

თითოეულ ჩვენთაგანს აინტერესებს,თუ რა არის დასავლური ფირმების წარმატების საწინდარი.პასუხი მარტივია- ადამიანურ ურთიერთობებს ექცევა სათანადო ყურადღება.

მენეჯერი კარგად იცნობს პერსონალს და სამუშაო პროცესის აწყობა გამომდინარეობს თითოეული კადრის შესაძლებლობების, პოტენციალისა და ხასიათის თავისებურობის გათვალისწინებით. ამ ყველაფრის გამოსავლინებლად მენეჯერები გამოიყენებენ მარტივ ფსიქოლოგიურ ხერხს– ჯოჰარის ფანჯარას.

ჯოჰარის ფანჯარა (Johari window) ამერიკელი კოგნიტივისტი ფსიქოლოგების ჯოზეფ ლუფტისა(Joseph Luft) და ჰარი ინგჰამის(Harry Ingham) გამოგონებაა. ეს ტესტი ეხმარება ადამიანს როგორც თვითშემეცნებაში ,ასევე სხების უკეტეს გაგებაში.იგი აძლევს გახსნისა და არასწორი აღქმის თავიდან აცილების საშუალებას. ტესტი ტარდება ჯგუფში და თითოეულ მონაწილეს ეძლევა 54 ზედსართავი სახელი,რომელთაგან უნდა ამოარჩიოს 5-6 სიტყვა საკუთარი თავის აღსაწერად.შემდეგ ის ირჩევს ნებისმიერ სხვა მონაწილეს და ამავე გზით ცდილობს მისი ხასიათის აღწერას. ტესტის ბოლოს ყველა მონაწილის პასუხები შეიტანება ე.წ. ჯოჰარის ფანჯარაში.
ჯოჰარის ფანჯარა წარმოადგენს კვადრატს რომელიც დაყოფილია 4 არედ (rooms).Window

1. ღია არე (open) მოიცავს იმ ინფორმაციას,რომელიც ცნობილია ჩვენთვის და სხვესისთვისაც ცხადია;

2. ბრმა არე (blind) მოიცავს იმ ინფორმაციას, რომელიც აშკარაა სხვებისთვის,მაგრამ უცნობია ჩვენთვის;
3. დაფარული არე (hidden) მოიცავს იმ ინფორმაციას, რომელიც ჩვენთვის ცნობილია,მაგრამ სხვისთვის გამხელა არ გვსურს;

4. უცნობი არე(unknown) მოიცავს იმ ინფორმაციას,რომელიც უცნობია როგორც ჩვენთვის,ასევე სხვებისათვის;

fanjara

გაგრძელება


Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.